0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

سوئیچ صنعتی چیست؟

سوئیچ صنعتی چیست؟

در گام های اولیه طراحی سوئیچ های شبکه، الزامات کاربردی و استاندارد های صنعتی در نظر گرفته نمی شوند. وقتی این تجهیزات در شرایط صنعتی مورد استفاده قرار گیرند، در مواجهه با دمای بالا و دیگر پیچیدگی های فضاهای صنعتی، از لحاظ پایداری و عملکرد در شرایط سخت صنعتی، بسیار به چالش کشیده می شوند.

در این راستا، تجهیزاتی با استاندارد های عملکردی بالاتر از جمله قابلیت اطمینان بالا، پایداری بیشتر در شرایط محیطی سخت صنعتی و همچنین امنیت بالاتر، توسعه یافته و وارد بازار شدند. بدین ترتیب، تجهیزات صنعتی با این استاندارد های سخت گیرانه، به تجهیزی قابل اطمینان برای انتقال اطلاعات در شبکه های مستقر در فضاهای صنعتی تبدیل شدند.

شکل 1. سوئیچ های صنعتی شرکت سپیتام

سوئیچ های صنعتی سپیتام به صورت منعطف و کاملا قابل اطمینان طراحی شده اند تا در سخت ترین شرایط محیطی عملکردی پایدار و با راندمان بالا داشته باشند و طیف وسیعی از نیاز های صنعتی مشتریان را برآورده سازند. به ویژه آن دسته از مشتریانی که کیفیت و پشتیبانی همه جانبه محصول خریداری شده از مهمترین دغدغه هایشان است.

محاسن سوئیچ های صنعتی نسبت به سوئیچ های تجاری چیست؟

محاسن اصلی سوئیچ های صنعتی عبارتند از:

1. استفاده از قطعات گرید صنعتی

توسعه دهندگان و تولید کنندگان برای طراحی و تولید سوئیچ های صنعتی با استاندارد های سختگیرانه تری برای انتخاب قطعات مواجه هستند، این قطعات بایستی دوام مناسبی داشته باشند و در شرایط سخت صنعتی با راندمان بالا کار کنند. تنها با استفاده از قطعات گرید صنعتی این امکان وجود دارد که سوئیچ تولید شده شرایط صنعتی را تاب آورده و بتواند در این شرایط راندمان خود را حفظ کند و نیاز شبکه های مستقر در فضاهای صنعتی را بر آورده سازند.

لطفاً مقاله "سوئیچ شبکه لایه 2 و لایه 3؛ اترنت سوئیچ مطلوب شما کدام است؟" را مطالعه بفرمایید.

2. قابلیت Fast Ring و Fast Redundancy

اغلب سوئیچ های صنعتی از قابلیت Fast Ring و Fast Redundancy پشتیبانی می کنند، و زمان Fast Redundancy می تواند کمتر از 50 میلی ثانیه باشد. اگر چه بعضی سوئیچ های تجاری نیز می توانند از این قابلیت پشتیبانی کنند، اما معمولا زمان جا به جایی بین کابل اصلی و کابل پشتیبان در این نوع سوئیچ ها معمولا بیشتر از 10 الی 30 ثانیه است، که احتمالا رضایت کارفرمایان، به ویژه کارفرمایان مراکز صنعتی را جلب نخواهد کرد.

شکل 2. قابلیت Fast Ring و Fast Redundancy در سوئیچ های سپیتام

3. عملکرد ضد تداخل پیشرفته

سوئیچ های صنعتی اغلب عملکرد ضد تداخل قدرتمندی دارند، می توانند در شرایط سخت الکترومغناطیسی کار کنند و همچنین از سطح حفاظتی بالایی در حفاظت در برابر صاعقه برخوردار می باشند. مقاومت در برابر رطوبت، خوردگی، شوک الکتریکی، الکتریسیته ساکن و ... همگی از ویژگی های مهم سوئیچ های صنعتی سپیتام می باشند که در سوئیچ های تجاری و غیر صنعتی دیده نمی شوند.

4. گستره دمایی وسیع

در طراحی و ساخت سوئیچ های صنعتی عموماً از کیس های فلزی مستحکم و فلزی دارای شیار استفاده می شود که این مسئله باعث می شود گرمای بیش از حد دستگاه به راحتی دفع شود و همچنین این کیس ها حفاظت بیشتری در برابر ضربات احتمالی را برای دستگاه به ارمغان می آورند.

5. ورودی تغذیه به صورت ریداندنت

منبع تغذیه یکی از مهمترین بخش های سوئیچ های صنعتی می باشد. بیش از 35% خرابی ها در سوئیچ های صنعتی مربوط به منبع تغذیه است. برای جلوگیری از خرابی های مربوط به منبع تغذیه و افت شبکه سازمان به علت این خرابی ها، سوئیچ های صنعتی از دو منبع تغذیه استفاده می کنند، به صورتی که یکی از این منابع تغذیه به صورت پشتیبان در مواقع خرابی منبع تغذیه اصلی وارد مدار می شود. این تکنولوژی، قابلیت اطمینان سوئیچ را بسیار بالا برده پایداری شبکه مراکز صنعتی را تضمین می کند.

حال آنکه سوئیچ های کامرشیال یا تجاری معمولا تنها از یک ورودی برق AC پشتیبانی می کنند که اگر به هر دلیل (نوسان برق یا ...) منبع تغذیه از مدار خارج شود، شبکه دچار افت می شود.

6. خدمات پس از فروش گسترده تر

در طراحی و ساخت سوئیچ های صنعتی سپیتام، از متریال بدنه گرفته تا کوچکترین قطعات نصب شده روی برد، همگی از استاندارد های صنعتی پشتیبانی می کنند، بدین منظور که کیفیت بالاتری داشته و قابلیت اطمینان محصول را برای شرایط سخت محیطی در کارخانجات و سایر محیط های صنعتی افزایش دهند.

برند سپیتام سوئیچ های صنعتی خود را با 5 سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می کند.

درهنگام انتخاب سوئیچ شبکه صنعتی چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم:

1. قابلیت اطمینان

در هنگام انتخاب تجهیزات صنعتی، یکی از پر اهمیت ترین نکات، قابلیت اطمینان آن محصول می باشد، فاکتور هایی که بر قابلیت اطمینان محصول اثر گذارند عبارتند از تلورانس قطعات به کاررفته در طراحی و تولید محصول در برابر شرایط سخت صنعتی، مانند: محدوده دمای عملکرد، سازگاری الکترومغناطیسی (EMC)، سطح حفاظت در برابر صاعقه، طریقه نصب و نوع منبع تغذیه، طراحی بدون فن، قابلیت (Redundancy)، تشخیص خطا و ...

که این اطلاعات بایستی در دیتاشیت محصول صنعتی درج شده باشند.

2- Real-time

معمولا در انتقال داده های شبکه تاخیر هایی وجود دارند. بنابر این، اولین نکته برای انتخاب سوئیچ صنعتی، میزان تاخیر پورت های سوئیچ در طول ارسال و دریافت فریم ها خواهد بود.

در سیستم های کنترل اتوماسیون استاندارد کارخانه ها، زمان پاسخگویی نباید از 10ms بیشتر باشد. بنابراین، هنگام انتخاب سوئیچ، تاخیر پورت سوئیچ نباید از μs10 تجاوز کند.

3. سازگاری

سوئیچ های صنعتی و سایر اجزای صنعتی باید بتوانند با استفاده از پروتکل استاندارد TCP/IP ارتباط برقرار کنند. تحت هیچ شرایطی نباید بین دستگاه های صنعتی و دستگاه های تجاری ناسازگاری وجود داشته باشد. برای راه حل های مختلف Field Bus صنعتی، دستگاه های صنعتی باید تمام قابلیت ها و سازگاری مربوطه را پشتیبانی کنند.

علاوه بر این، در فرآیند انتخاب یک سوئیچ صنعتی، کاربر کابل کشی مناسب شبکه و فیبرنوری را با توجه به برخی الزامات اولیه مانند فاصله انتقال و ظرفیت سوئیچینگ انتقال انتخاب کند. هنگام اتصال برخی از دستگاه ها مانند پایانه های ویدئویی و ایستگاه های پایه بی سیم، سوئیچ های PoE را می توان برای سهولت در سیم کشی انتخاب کرد.

منبع:

https://www.onvcom.com/Company_news/show/14.html