0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

مفهوم FEF و LFP در Media Converter چیست؟

مفهوم FEF و LFP در Media Converter چیست؟

مدیا کانورتر های اترنت معمولاً به صورت لینک استفاده می شوند تا شبکه های مبتنی بر مس بتوانند در توپولوژی فیبر_مس ارتباط برقرار کنند، و در پی آن فاصله انتقال را افزایش دهند. با این حال، در چنین شبکه ای با مدیا کانورتر های لینک شده، اگر پیوند فیبر یا مس در یک طرف به مشکل بخورد، دستگاه در طرف دیگر به کار خود ادامه می دهد حتی اگر داده ای منتقل نشود، این یعنی مدیر سیستم خطایی مشاهده نمی کند. عملکرد FEF و LFP در مدیا کانورتر ها این مشکل را کاملاً حل می کند.

شکل 1 – عملکرد نرمال مدیا کانورتر های لینک شده

FEF در مدیا کانورتر ها

FEF نشان دهنده Far End Fault است، که یک پروتکل سازگار با استاندارد IEEE 802.3u برای تشخیص خطاهای پیوند داده از راه دور در یک شبکه است. با عملکرد FEF در مدیا کانورتر ها، تشخیص خطاها در پیوندهای مدیا کانورتر فیبر برای مدیر شبکه بسیار آسان است. هنگامی که خطای پیوند فیبر تشخیص داده می شود، مدیا کانورتر در این طرف سیگنال خطای را از طریق اتصال فیبر منتقل می کند تا مدیا کانورتر انتهای دیگر، از خطاری رخ داده مطلع شود. سپس ، هر دو پیوند مسی متصل به پیوند فیبر به طور خودکار قطع می شوند. با استفاده از مدیا کانورتر FEF، می توان خطای پیوند را تشخیص داد و بلافاصله عیب یابی کرد و با قطع ارتباط لینک معیوب و ارسال خطا به مدیا کانورتر دیگر، از انتقال داده ها به لینک خراب جلوگیری کرد.

عملکرد FEF در مدیا کانورتر

  1. اگر خطایی در انتهای RX اتصال فیبر رخ دهد، FEF مدیا کانورتر A خطا را تشخیص می دهد.

  1. سپس مدیاکانورتر Aخطای FEF را به مدیا کانورتر Bمخابره می کند تا اطلاع دهد که خطایی در انتهای RX رخ داده است که انتقال فیبرTX مدیا کانورتر A را غیرفعال کند.

  1. مدیا کانورتر A، لینک مسی خود را حذف می کند. سپس در سوئیچ اترنت مربوطه، نشانگر LED وضعیت قطع شدن لینک را نشان می دهد.

  1. از سوی دیگر نیز ، مدیاکانورتر Bنیز لینک مسی خود را حذف می کند. و نشانگر LED سوئیچ متصل، وضعیت قطع شدن لینک را نشان می دهد.

LFP در مدیا کانورتر ها

LFP (Link Fault Pass Through) بدین معناست که خطای لینک مدیا کانورترموجود در یک طرف (Local Side) به مدیا کانورتر موجود در طرف دیگر (Remote Side) منتقل می شود. برای نظارت بر لینک های مسی متصل به مدیا کانورتر ها از دستگاه محلی (Local Device) استفاده می شود. هنگامی که یک لینک مسی خراب می شود، مدیا کانورتر حالت خرابی را در سراسر منتقل می کند و لینک میانی فیبر و لینک مسی را در انتهای مخالف حذف می کند. بنابراین عملکرد LFP در مدیا کانورتر می تواند بلافاصله مدیران شبکه را از مشکل لینک آگاه کند تا راه حلی کارآمد برای نظارت بر شبکه ارائه دهند، که می تواند ضرر ناشی از مشکل لینک را به حداقل برساند.

عملکرد LFP در مدیا کانورتر ها

  1. کابل مسی متصل به مدیاکانورتر A به مشکل بر می خورد.

  1. مدیا کانورتر A، مدیا کانورتر B را از خطای پیش آمده آگاه می سازد و اتصال فیبر این مدیا کانورتر را قطع می کند.

  1. مدیا کانورتر B اتصال مسی خود را غیرفعال می کند، سوئیچ سمت راست وضعیت قطع شدن لینک را روی نشانگر LED مربوطه نشان می دهد.

یادداشت ها:

  • اگر قصد دارید از عملکرد FEF و LFP مدیا کانورتر استفاده کنید، حتماً از مدیا کانورتر های با قابلیت پشتیبانی از این عملکرد ها و به صورت لینکی استفاده کنید. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که مارک و مدل مشابه را برای دو طرف اتصال انتخاب کنید.

  • قبل از اجرای عملی این عملکرد ها، پاسخ دهی و صحت عملکرد آنها را در یک شبکه فعال تست کنید.

  • حتماً از فروشنده سیستم خود به دنبال مشاوره تخصصی باشید.

نتیجه

هر دو عملکرد FEF و LFP در مدیا کانورتر ها از اهمیت حیاتی برخوردار هستند. مدیا کانورتر های FEF و LFP به مدیران شبکه در تشخیص و عیب یابی قطعی شبکه کمک شایانی می کنند، بنابراین عملکرد پایدار کل شبکه را ارتقا می بخشند.