0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

از س سرآغاز تا م موفقیت ( 5 مرحله رشد سپیتام در سیزدهمین سالگرد تاسیس سپیتام)

theneedetimeforblog 6 blog.details.readingtime.minute
نویسنده : contentcreatorgroup
1402/12/19
نظرات وبلاگ 0

 

این روز‌ها فعالیت در کسب و کار مانند حرکت در دریای طوفانی است که برای زنده ماندن، سکان را باید به هر جهت بچرخانی و این‌گونه مسیر از یاد برده می‌شود.

این مقاله سوال " چگونگی راه اندازی استارتاپ " را تا حد زیادی جواب می‌دهد.

تصمیم گرفتیم این گفتگو را در روز تولد سپیتام با شما به اشتراک بگذاریم. این گفتگوی درونی بر اساس پنج مرحله رشد استارتاپ شکل گرفته است.

 

1- تولد سپیتام

در ایران، صنعت شبکه در حال پیشرفت بوده و هست اما این پیشرفت در گذشته به بازتولید محصولات خارجی ختم می‌شد، محصولاتی که نه تنها طبق الزامات پروژه، بلکه طبق نیاز ایرانیان هم تولید نشده بودند و مشتری همیشه به مجبور به پرداخت هزینه‌های استراتژیک بود.

 

توصیه ما به شما

مشکل محور فکر کنید و در راه حل مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارند، نوآوری داشته باشید و آنها را به شکل بهینه‌‌تری حل کنید. با تفکر راه حل محور به دنبال حل مشکلاتی که وجود ندارند، نروید.

 

2- سرآغاز سپیتام

سایت و یا نمایشگاه های تخصصی و تبلیغات دهان به دهان باعث می شد که ما را بیشتر بشناسند و ما را جز شرکتهایی بشناسند که محصولات خاص با تکنولوژی بالا را ارائه می دهد. لذا به سرعت توانستیم در آغاز، رشدی فراتر از رشد معمول، داشته باشیم.

 

توصیه ما به شما

اگر نیازها را شناسایی کرده باشید، حتما با اولین مشتریان بالقوه‌تان در ارتباط بوده‌اید، هدف‌گیری کنید و کار را شروع کنید.

 

3- پایداری سپیتام

می‌توانیم بگوییم مشتریان ما، جزیی از تیم R&D سپیتام هستند که با نزدیکی تیم تحقیق و توسعه و تیم پشتیبانی، به واسطه تکنیک‌‌هایی مانند Mom Test، در حال سنجش نیازهای واقعی بازار و خلق راه حل هستیم و این فرایند توسعه‌ای پایدار را برای سپیتام به وجود آورده است.

 

توصیه ما به شما

به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های حال حاضر خود توجه کنید و ارزش‌هایی پایدار پیدا کنید و روشی را که با آن جلو می‌روید، تبدیل به مزیت رقابتی کنید.

 

4- رشد سپیتام

ناپایداری های وضعیت اقتصادی، برای همه وجود دارد و برای سپیتام هم وجود داشت اما سیاست برطرف کردن نیازهای مشتریان به صورت خاص بود که همراهانی وفادار و گسترش محصولات را به تبعیت از نیاز مشتریان، برایمان به ارمغان آورد.

 

توصیه ما به شما

نقاط ضعف شما، نشانی از گام‌های بعدی شما برای رشد هستند، با دسته بندی آن‌ها و تفکر حل مسئله به تدریج آن‌ها را برطرف کنید، رشد باید تمرینی روزانه و غیر رویایی و قابل دسترس باشد.

 

5- گسترش سپیتام

در سپیتام محدودیتی برای آموزش و بیان ایده‌های جدید وجود ندارد .یافتن افرادی که متفاوت فکر می کنند و دعوت کردن این افراد به تیم سپیتام از جمله فعالیتهایی است که سرلوحه خود قرار داده ایم. می دانیم این سرمایه انسانی است که می تواند نیاز مشتریان را به شکلی متمایز حل کند.

توصیه ما به شما

افرادی را استخدام کنید که ویژگی بارز آن‌ها با ویژگی بارز کسب و کارتان یکی باشد، وجود تجربه الزامی است اما کافی نیست، اگر می‌خواهید متفاوت فکر کنید، تمایز نگرش نیروی انسانی را در اولویت بگذارید، اگر به دنبال فروش موقتی و جمع کردن سرمایه‌اید، افراد با شخصیت تولید کننده را جذب کنید.

 

جمع بندی

ما در سیزدهمین سالگرد تولد سپیتام، توصیه هایی را با خودمان مرور کردیم و با شما به اشتراک گذاشتیم.

شما اگر خود 13 سال پیشتان را ملاقات کنید، چه دلیلی برای جنگیدن به او می‌دهید؟

 

نظرات کاربران
blog.leaveyourcomment
blog.joinus
افزودن نظر جدید
افزودن نظر جدید
acceptingtosubmitcomment