0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

کالای ریفر یا نو؟؟؟

 

ریفر یا نو؟ مساله این است!

امروز اتفاقی با این پست در لینکدین برخورد کردم. یک مشتری ناراضی که سوئیچ سیسکو خریداری کرده ولی به جای سوئیچ سالم به او سوئیچ ریفر که ظاهرا تعمیر هم نشده تحویل داده اند.

 

 لطفاً مقاله "کالای ریفر چیست؟" را مطالعه بفرمایید.

سویئچ سیسکو برند جا افتاده و بزرگی است که در ایران به دلیل بازار یابی آموزشی که انجام داده سهم بازار بالایی دارد. بسیاری از متخصصین شبکه به دلیل شرکت در دوره های اموزشی سیسکو که در ظاهر برای افزایش مهارت های متخصصین شبکه است و در باطن برای بازاریابی و وفادار سازی مشتریان طراحی شده، به شدت به سیسکو پایبند هستند.

این نوع وفاداری به یک برند نشانه موفقیت سیسکو در ثبت کردن نام خود در قلب و ذهن مخاطب است .

اما سوال اینجاست که این حد از وفاداری تا کجا منطقی است و به مشتری ضرر نمی رساند؟

تا کجا می توان به خاطر اینکه سوئیچ سیسکو را در دوره های اموزشی یاد گرفته ایم سراغ سوئیچ های دیگر که تفاوت های کانفیگ آنها نسبت به سیسکو خیلی زیاد نیست، نرویم و حاضر باشیم سوئیچ های ریفر سیسکو را در پروژه های خود استفاده کنیم و اعتبار خود را به خاطر خرابی احتمالی آنها به خطر بیندازیم؟

متاسفانه در بازار کنونی، وفور سوئیچهای ریفر سیسکو که غیر قابل اعتماد نیز هستند و رنج قیمتی پایینی دارند، در مشتری وفادار به این برند وسوسه ایجاد می کند که باز هم سراغ آنها برود و نتیجه آن بشود که در عکس بالا می بینید .علاوه بر مشکلات سخت افزاری احتمالی ،اختلالات به وجود آمده به دلیل آپدیت IOS سوئیچ را هم در نظر بگیرید که به کل استفاده از سوئیچ های ریفر سیسکو را دچار مشکل می کند.

اما گاهی کمی هوشمندی کافی است که پروژه های خود را دسته بندی کنیم و در پروژه هایی که می توان از دیگر برندهای بازار استفاده کرد حتما سراغ آنها برویم و کورکورانه عمل نکنیم. جنس نو همراه با گارانتی بیشتر و قیمت مناسب می تواند شما را ترغیب کند که لباس وفاداری خود به یک برند را تعویض کنید .

 

همانطور که می دانید سوئیچ سیسکو دارای آپشن ها و پروتکل های فراوانی است که در بسیاری از پروژه ها از همه پروتکلهای آن استفاده نمی شود .اگر سوئیچ نو هم باشد قطعا قیمت بالایی خواهد داشت. لذا هوشمندانه آن است که در پروژه های ساده تر از سوئیچهای مناسب دیگر استفاده کنیم.

 

سوئیچ های سپیتام در پروژه های حفاظتی و امنیتی پیرامونی و در فضاهای Service Area می تواند براحتی جایگزین برندهای قدیمی گردد و حداقل این اطمینان را در شما بوجود بیاورد با محصولی سر و کار دارید که علاوه بر قیمت مناسب، ، امنیت دیتا، خدمات مناسبی هم در داخل کشور بابت آن محصول دریافت می نمایید.

 

شاید این سوال مطرح باشد که از کجا بفهمم فرق سوییچ های سیسکو و سپیتام چیست و آیا تفاوت های سوئیچ سپیتام نسبت به سیسکو مشکلی برایم ایجاد می کند یا نه؟

پیشنهاد می کنم برای جواب این سوال مقاله زیر که در آن به تفصیل سوئیچ های سپیتام با سیسکو مقایسه کرده ایم را مطالعه نمایید و در صورت نیاز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دانلود فایل مقایسه سوئیچ سیسکو و سپیتام