0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

PoE سوییچ مدیاکانورتر چیست؟

PoE Media Converter برای دوربین های IP گیگابیت:
واقعیت این است که توسعه دوربینهای IP در یک پروژه بزرگ تنها با استفاده ازFiber media converter ها در بستر فیبر نوری امکان پذیر می باشد. به طور معمول دوربین های امنیتی در مکان هایی دور از دسترس در سراسر یک مرکز نصب می گردد . برای دوربین هایی که در سقف و یا دیگر مناطق غیر قابل دسترس مانند پشت بام، تیرهای چراغ برق، در امتداد نرده ها، خطوط لوله و مسیرهای حمل و نقل نصب می شوند، براحتی می توان هزینه آوردن برق به هر یک از دوربین ها را با استفاده از یک PoE media converter کاهش داد. در واقع این محصولات علاوه بر اینکه مبدل فیبر به شبکه هستند برق مصرفی دوربینها را نیز از طریق کابل UTP به دوربینها انتقال می دهد.

برای دوربین های (PTZ) که ممکن است قدرت برق بیشتری نیازداشته باشند، مبدل از نوع POE+ وصل می شود که می تواند تا 30 وات برق را پشتیبانی کند.

برق مصرفی PoE Media Converter ، 48VDC یا VAC 100 -240 و به صورت استاندارد طراحی شده است. همچنین Media Converter ها دارای کانکتور اتصال به کابل فیبر نوری هستند. PoE Media Converter داده ها را از فیبر نوری به مس تبدیل کرده و با اضافه کردن پاور به آن ، دیتا و پاور را به صورت همزمان تا 100 متر روی کابل UTP به دوربین ها انتقال میدهد .

با یک کابل کشی ساده و از طریق مدیا کانورتر های چند پورتی می توان چند مدیا کانورتر را زنجیر وار به یکدیگر متصل کرد. با یک پورت فیبر Uplink و یک پورت فیبر Downlink ، فیبر بین media converter ها نصب می شود و اتصال BUS شکل می گیرد.

آپشن دوم این محصولات داشتن لینک ارتباطی اضافی به هنگام نصب برای حفاظت بیشتر است. وجود یک پورت فیبر حفاظتی در کنار پورت فیبر نوری اصلی می تواند در صورت خرابی فیبر اصلی در کمتر از 50 میلی ثانیه عملیات Switch over را انجام دهد. زمانی که لینک اصلی فیبر نوری به هر دلیلی از کار بیفتد، لینک دوم وارد مدار شده و بنابراین کار انتقال دیتا روی فیبر ادامه پیدا می کند.

PoE Media Converter برای Access pointهای گیگا بیت :
دستیابی به Access point ها و گسترش آنها در یک مکان وسیع از طریق Fiber media converter ها قابل انجام میباشد.مثلا هنگامی که یک شرکت بزرگ قصد دارد از یک شبکه بی سیم در دفتر خود و یا انبار هایش استفاده کند ، دسترسی ها را باید در طول این تاسیسات بطور قابل اطمینان پوشش کامل دهد. برای مواردی که در سقف و یا دیگر مناطق غیر قابل دسترس می باشند ، PoE media converter می تواند نیروی برق لازم را فراهم کند. POE این محصول از استانداردIEEE 802.af پشتیبانی می کند. برای مواردی که نیاز به پاور بیشتری تا 30 وات باشد از استاندارد IEEE 802.at و PoE+ها استفاده می گردد.

با یک کابل کشی ساده و از طریق مدیا کانورتر های چند پورتی می توان چند مدیا کانورتر را زنجیر وار به یکدیگر متصل کرد.بایک پورت فیبر Uplink ویک پورت فیبر Downlink ،فیبر بین media converter ها نصب می شود و اتصال BUS شکل می گیرد.
آپشن دوم این محصولات داشتن لینک ارتباطی اضافی به هنگام نصب برای حفاظت بیشتر است. وجود یک پورت فیبر حفاظتی در کنار پورت فیبر نوری اصلی می تواند در صورت خرابی فیبر در کمتر از 50 میلی ثانیه عملیات Switch over را انجام دهد. زمانی که لینک اصلی فیبر نوری به هر دلیلی از کار بیفتد، لینک دوم وارد مدار شده و بنابراین کار انتقال دیتا روی فیبر ادامه پیدا می کند.

PoE Media Converter برای Voip ( Voice over IP ):
گسترش و توسعه ایستگاه کاری شما و تلفن های VoIP با استفاده از fiber media converter ها قابل انجام میباشد. PoE media converter ها نیز می تواند پاور استاندارد از جمله برق استاندارد را برای آن دسته از تلفن های VoIP که قبلا به تصویب استاندارد IEEE 802.3af رسیده اند را فراهم کنند .
برای تلفن های VoIP مانند آنهایی که حاوی دو رادیو هستند و نیاز به بیش از 15.4 وات برق دارند، مدل POE+ پیشنهاد می شود که تا 30 وات را نیز می تواند پشتیبانی کند .

(در اینجا اتصالات بصورت BUS نیست، از نوع STAR است. )

قابلیت اطمینان بالا در استفاده از فیبر دوگانه در تجهیزات حساس:
اگر هنگام توسعه دسترسی اتصال Fiber media converter ها به تجهیزات اترنت از پورت فیبر دوگانه با قابلیت افزونگی استفاده شود، سوییچ هنگام قطع اتصال، از فیبر دوم استفاده می نماید و سریع روی آن سوییچ می شود.

1. وقفه در هنگام اتصال فیبر: هنگامی که لینک اولیه از کار می افتد، Media Converter در کمتر از 50ms به پورت فیبر دیگر تغییر مسیر می دهد.

2. در هنگام وقفه اولیه، پس از ترمیم لینک فیبر ابتدایی، طبق برنامه ریزی سیستم به طور خودکار به فیبر اولیه هدایت می شود.
Single Mode / Single Fiber:
بعضی تجهیزات فیبر نوری همانند مدیا کانورترهای سپیتام، به صورت Single mode/Single fiber بوده و تنها از یک تار فیبر نوری برای ارسال و دریافت دیتا استفاده میکنند.

درشکل زیر دو فرکانس مختلف برای ارسال و دریافت نشان داده شده است:
اکثر مدیا کانورترها از Duplex mode/Duplex fiber یا "فیبر دوگانه " استفاده می کنند نوعی که در آن یک اتصال فیبر برای ارسال و از اتصال دیگر برای دریافت استفاده می شود که خود موجب اشغال شدن یک رشته فیبر نوری اضافی است. با این حال، برای کاهش هزینه ها، و یا آنجا که محدودیت در فیبر وجود دارد، فن آوری WDM به کمک می آید. WDM با استفاده از ارسال و دریافت با فرکانسهای مجزا برای برقراری ارتباط در یک رشته فیبر منفرد عمل میکند . تکنولوژی WDM متکی بر این واقعیت است که فیبر نوری می تواند طول موج های بسیاری از نور به طور همزمان بدون تعامل بین هر طول موج را داشته باشد. بنابراین، یک فیبر منفرد می تواند بسیاری از سیگنال های با طول موج جداگانه به طور همزمان را داشته باشد.

مترجم: خانم مهندس رحیمی کارشناس فروش شرکت سپیتام