0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

ویدئو سرور چیست؟

ویدئو سرور دستگاهی است که سیگنال های تصویری آنالوگ را به صورت دیجیتال درآورده و این تصاویر دیجیتال را مستقیما توسط یک شبکه IP از قبیل LAN اینترانت یا اینترنت ارسال می نماید. این دستگاه در اصل سیستم آنالوگ را به سیستم تحت شبکه تبدیل می کند و به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر زنده را به کمک یک Web Browser یا یک نرم افزار مدیریت تصویری، با هر کامپیوتری به صورت Local یا Remote بر روی یک شبکه مشاهده نمایند. ویدئو سرورها همچنین به کاربران مجاز این امکان را می دهند که از مکان های مختلف به طور همزمان تصاویر را از یک دوربین آنالوگ یا دوربین های تحت شبکه ای که به سیستم اضافه شده اند دریافت نمایند.

یک ویدئو سرور امکان تبدیل یک سیستم آنالوگ به Network Video بدون اجبار به کنار گذاشتن تجهیزات آنالوگ موجود را فراهم می آورد، قابلیت های جدیدی به سیستم های CCTV قدیمی می دهد و نیاز به امکانات ویژه نظیر کابل کواکسیال، مانیتور ها و DVR ها را از بین می برد. با استفاده از ویدئو سرورDVR ها بی ارزش خواهند بود زیرا ذخیره تصاویر توسط کامپیوتر های موجود در شبکه انجام خواهد گرفت .
بطور معمول Video Server ها، یک ، چهار یا هشت ورودی برای اتصال به دوربین های آنالوگ سنتی دارند. همچنین یک پورت شبکه Ethernet ، Web Server داخلی، یک مدار مجتمع فشرده ساز و یک سیستم عامل درون هر سرور وجود دارد. سیگنال های ورودی آنالوگ، به ویدئوی دیجیتال تبدیل می شوند و روی یک شبکه کامپیوتری ارسال می گردد، که دسترسی و مشاهده آسانتر را ممکن می سازد .
علاوه بر ورودی ویدئو، سرور ها قابلیت های دیگری نیز دارند: ورودی و خروجی های دیجیتال، پورت های سریال برای کنترل PTZ و همچنین صدای دوطرفه .

بعضی از سرور های ویدئویی نیز به شما اجازه اتصال به دوربین خود با استفاده از نرم افزار NVR (ضبط فیلم شبکه) را می دهند.

مدیریت هشدار:

ویدئو سرورها امکانات گسترده ای از قبیل Email Notification در هنگام هشدار در اختیار شما قرار می دهند. همچنین امکان ادغام با دیگر تجهیزات امنیتی از طریق ورودی ها و خروجی های دیجیتال یک ویدئو سرور نیز وجود دارد. ورودی های دیجیتال می توانند در هنگام هشدار، ارسال تصاویر از طریق ویدئو سرورها را فعال نمایند. خروجی های دیجیتال نیز می توانند از راه دور یا بصورت اتوماتیک دربها را باز و بسته کرده، چراغ ها را خاموش و روشن کنند و نیز درجه حرارت فضا را تنظیم نمایند.

امکانات سیستم آنالوگ CCTV را گسترش دهید:

با ترکیب یک سیستم آنالوگ و یک سیستم تحت شبکه، شما می توانید به سادگی و با هزینه مناسب سیستم نظارتی خود را گسترش داده و هزینه کل نصب و راه اندازی و نگهداری را کاهش دهید. استفاده از تجهیزات دیجیتالی بدین معناست که شما تصاویری بسیار واضح با جزئیات دقیق خواهید داشت. تصاویر ضبط شده در هنگام هشدار می توانند به سادگی و با سرعت از طریق شبکه های کامپیوتری به افراد مختلف در مکان های مختلف به منظور بررسی بیشتر ارسال شوند. حافظه موقت یک ویدئو سرور می تواند تصاویر گرد آمده قبل از وقوع هشدار را ثبت و ارسال کند. تصاویر می توانند به منظور تدابیر امنیتی بر روی هارد دیسک ذخیره شوند. در سیستم های تحت شبکه نیازی به تعویض نوار یا سرویس کردن دستگاه ضبط ویدئو نیست زیرا امکان ذخیره سازی دیجیتال خطر تخریب تصاویر را کاهش می دهد و امکان جستجوی سریع و آسان را فراهم می نماید.

دسترسی از راه دور:

سیستم های نظارتی تحت شبکه این امکان را به شما می دهند که به کمک هر کامپیوتر متصل به شبکه از هر مکانی، امنیت را برای افراد برقرار کرده و بر تجهیزات، ساختمان ها و دارایی های خود نظارت نمایید .
همچنین با استفاده از پورت های ردیفی که در این سرورها واقع شده اند، شما می توانید از راه دور تجهیزات مختلف سیستم از قبیل دوربین های چرخشی و زوم و نیز tape recorder ها را کنترل نمایید. یک ویدئو سرور می تواند به مجموعه متنوعی از دوربین های ویژه نظیر دوربین های مینیاتوری یا میکرروسکوپی نیز متصل شود .

مشخصات ویدئو سرور سپیتام را مشاهده نمایید.